01 mai, 2010

Nodul va ramane ...

Nu rupe firul unei prietenii, caci, chiar daca il legi din nou, nodul ramane. – Octavian Paler

Acum vreo doua saptamani, pot spune ca am dus o relatie de foarte buna prietenie, la 20 %, la o relatie de amicitie. L-am sunat intr-o seara pe prietenul meu Vio. Nu mi-a raspuns. L-am sunat si a doua seara. Nu mi-a raspuns. Il mai sun si insist. Iii trimit mesaj. Nici un raspuns din partea lui. Intru pe messenger, il vad online, dar defapt era plecat la un fotbal. Ii las mesaj. Nici un raspuns. Tocmai dupa alte doua zile am primit un mesaj de la el pe mess, ca are probleme si din acest motiv nu mi-a raspuns la mesaje. I-am zis ok, ok. si am plecat. Ajunsesem intr-o stare in care nu imi mai pasa de el. Felul in care se purtase cu mine m-a facut sa nu imi mai pese de el.
Si da-ti-mi voie sa va dau un sfat din propria experienta: Prietenii foarte buni, se pastreaza. Eu daca nu aveam prieteni foarte buni, si daca nu apelam la ei, in momentul de fata va priveam de sus, de pe bolta cereasca, si varsam cate o lacrima pentru aceasta viata. Daca ai prieteni, treci peste orice in viata.
 Si dupa vreo sapt de la cele intamplate, defiecare data cand intram pe mess si ma uitam la id lui... asteptam, asteptam sa intre pe mine, sa discute, sa isi ceara iertare, sau scuze ( cum doriti sa le spuneti) de la mine. Si au trecut asa ceva zile ... si eu tot ma raceam de el ... Pana astazi, cand am intrat pe blog si am vazut ca am un comentariu nemoderat. Curios ! De la cine o fi ? Apoi am vazut de la cine era. Si sincer, s-a produs un cutremur in inima mea.
Am intrat pe el pe messenger:
"- salut vio am citit acum comentariul pe care mi l-ai lasat pe blog sincer m-a durut acest comentariu."
"- ..nu gaseam alta cale sa ma bag in seama cu tn fara sa ma simt prea aiurea
comentariul l-am lasat referindu-ma la mine...nu la tine...adik eu sunt idiot si imi pierd prietenii nu tu"

Spune-ti-mi si mie acum, dupa aceasta marturisire, cum poti sa nu-l ierti? M-au miscat mult aceste cuvinte. Se vede ca ii pare rau de ceea ce a facut. L-am iertat. Din suflet l-am iertat, si am zambit, am ras. Sunt bucuros ca "oaia cea ratacita" s-a intors la "turma". Probabil, va citi si el acest articol, si imi asum un risc pentru cele ce voi zice...
L-am iertat...dar ... un gol in stomac am si un nod s-a facut in inima mea, continuam prietenia. Dar nodul ramane. Sa speram ca timpul va vindeca si nodul meu.

De aceea v-am zis, aveti mare grija de prieteni, caci ei sunt colacii de salvare, din valurile vietii.

Un comentariu:

  1. nu exista prietenie adevarata. ironie sau nu exista prea putine urechei care sa auda toate gurile care vor sa vorbeasca, sa descarce sufletele incarcate de viata cotidiana, dar acea ureche care te va asculta sigur la un moment dat in timp te va trada fara sa aibe regrete, sigur iti va calca in picioare orice urma de respect sau de incredere investita in "relatia de prietenie". scuzele nu desfac noduri, un nod facut e un nod si asa va ramane.
    :D asa se vede lumea prin ochii unei persoane patite si trecute prin multe...

    RăspundețiȘtergere