01 decembrie, 2011

Si a fost 1 Decembrie ...


Da, astazi a fost 1 Decembrie, ziua tuturor Romanilor! Ce inseamna acest lucru ? Sau mai bine zis, cine s-a simtit cu adevarat roman ? Eu unul, ma simt roman in fiecare zi, chiar daca gresesc cateodata si mi se face rusine sa recunosc de unde provin, ca as fi luat drept hot, tigan, etc. A fi roman, nu inseamna sa traiesti numai in Romania! A fi roman, inseamna mai mult! Daca esti roman, iubesti si Romania! Astazi, la status aveam o urare"La multi ani, Romane!". Am fost intrebat de prieteni de ce ma mandresc cu asta ??? Chiar trebuie sa ma afirm ca sunt roman? DA! Daca altceva nu mai avem, macar sa pretuim ce avem: LIBERTATEA DE A FI ROMAN! Nu trebuie sa iubesti Romania pentru autostrazi, pentru traiul bun, etc. Trebuie sa iubesti Romania pentru tine, pentru prieteni, pentru valorile noastre de invidiat! Astazi facebook-ul era plin de urari de "La multi ani" si de poze cu steagul Romaniei! Dar de ce aceste persoane sunt romani doar pe 1 Decembrie ??? De ce nu isi fac urari si in alte zile, si cu alte ocazii ??? Oare uita ca sunt romani, si in aceasta zi se regasesc cu adevarat ??? A sarbatori Ziua Ta, nu inseamna in a bea si a face gratar ( n.r. am vazut un reportaj si astfel spuneau romanii ca sarbatoresc aceasta zi).
Nu stiu altii cum sunt ... ( vorba lui Creanga) dar eu cand ma gandesc la Romania imi vine sa plang. Mai ales sa fii plecat departe de meleagurile romanesti. Nimic nu ma bucura mai tare, decat momentul cand vin in tara, si trec prin vama, si vad scris mare: ROMANIA! Atunci inima salta in mine de bucurie, de "romanism".
Da-ti-mi voie sa inchei acest gand al meu, cu o poezie proprie (aceasta poezie mai exista tot pe acest blog, postata pe 19 mai 2011).

Lacrima de iubire


Cu mana ta sa ma alinti,
Sa-ti simt in crestet rasuflarea,
Te voi iubi mereu, chiar daca mai uiti,
Caci ochii tai sunt marea.

Iarta-ma ca te tradez
Ca fug mereu de langa tine,
Dar sa stii ca meditez,
Pentru vremea care vine.

Caci va veni o vreme cand,
Toti vor veni la tine,
O lacrima vor varsa plangand,
Tinzand spre nemurire.

Toti  te vor iubi mereu,
Si  se vor intoarce multi la tine,
Te vor slavi precum un zeu
Chiar si-n vremea care vine!

Gradina Maicii Domnului tu esti,
Gradina noastra vei ramane,
Te iubim mereu pe veci,
Romanie… numai pe tine

LA MULTI ANI ROMANE, LA MULTI ANI ROMANIA !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu